Skive Kommune sikrer megen god, borgerdreven udvikling via de midler, der kanaliseres gennem puljerne.
Men nu skal det IT-system, der har håndteret ansøgningerne, udskiftes. Ved månedens udgang lukker puljecentret, som vi kender det.
Heldigvis er en ny løsning lige på trapperne, og vi arbejder på at få de sidste tekniske problemer løst, så der igen kan søges midler. I skrivende stund afventer Grøn Pulje – 2. runde, Landsbypuljen og Fundraisingpuljen, at det nye system kommer op at køre.
Ligner borger.dk
Designet på den nye løsning ligner borger.dk – enkelt og overskueligt. Og logges der ind med MitID, er det muligt at gemme en ansøgning og vende tilbage til den senere. Ansøgerne kan sågar få tilsendt kvittering til deres e-Boks, for ekstra tryghed for at ansøgningen er nået sikkert frem.
Udviklingskonsulent fra Skive Kommune, Peter Steens, glæder sig til snarest muligt at kunne åbne for de første puljer, og få resten flyttet over.
- Det er et godt system, vi har valgt. Det er enklere for de kommunale medarbejdere at sætte op, og på sigt vil det også kunne benyttes til andre formål. Vi beder borgerne om tålmodighed og opfordrer til, at man jævnligt tjekker skive.dk, og ellers husker på, at vores puljer ikke opererer efter et først-til-mølle-princip, siger han.
https://skive.dk/nyheder/temu-erhverv-udvikling/nyt-og-bedre-puljesystem-paa-vej/