100 detailhandlere fik peptalk i Skive

Foto: Stock Photo. Butiksejerne skal yde sit bedste, hvis der endnu skal være værdi i at have de fysiske butikker.
Profilbillede
dato

Skive Handel repræsenterer et væld af selvstændige med hver deres ekspertise. Onsdag i uge ni var mere end 100 detailhandlere samlet til en peptalk i en tid, hvor flere og flere fysiske butikker lukker.

Erhvervsmagasinet og nyhedsplatformen Bizz Up havde onsdag uge 10 inviteret et væld af detailhandlere fra Skive til informationsmøde. 

I en tid, hvor mange selvstændige drejer nøglen om, grundet de sidste to års omstændigheder med blandt andet corona-restriktioner og nedlukninger, så er der al mulig grund til peptalk.

Bizz Up har i den grad en finger på pulsen indenfor dansk erhvervsliv – og det var derfor nuværende og fremtidige tendenser, der blandt andet blev omdrejningspunktet for aftenens event.

Tror på fysiske butikker

Selv om mange har måttet dreje nøglen om i det forgangne år, så er der stadig stor tro på de fysiske butikker. Der er dog brug for, at alle butiksejere formår at følge med kundernes behov.

Butikkerne skal kunne friste med mere, end du kan få i en online shop. Der skal være grund til at gå i en fysisk butik frem for en online.

At kunne dufte, føle, smage, prøve er i den forbindelse vigtige parametre – og så er den personlige betjening, den gode oplevelse, nærværet og imødekommenhed i den grad også med til lokke kunderne til de fysiske butikker.

Det var ikke kun detailhandlere fra Skive, der var mødt op. Der var også fornemt besøg fra både Fyn, Videbæk, Thy, Viborg og Nykøbing.

Kilde: Redaktionen