VEJ NINJA til Vejmyndighed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til et rasende spændende arbejde med mange forskellige opgaver indenfor vejområdet, og vil du gerne arbejde på en fantastisk arbejdsplads med gode kolleger, højt til loftet og med mulighed for hjemmearbejde? – så skal du læse videre her!
I Skive Kommune søger vi nemlig lige nu intet mindre end en super engageret VEJ NINJA til vores team Vejmyndighed & Drift. Vi mangler lige den person som også mener at arbejdet indenfor vejområdet er det mest spændende man overhovedet kan tænke sig – er det dig, så er vi et match!

Hvem er du – ud over at være vores nye kollega?
Du har måske en baggrund som landinspektør, jurist eller lignende relevant uddannelse, men det kan også være at du har oparbejdet din erfaring med vejmyndighedsområdet på anden vis. Det er ikke afgørende om du er nyuddannet eller har erfaring. Hvis du har det faglige på plads, så skal vi nok hjælpe med den nødvendige oplæring.

Først lidt af det kedelige…
I team Vejmyndighed & Drift er vi ansvarlige for at der er styr på love og regler i forhold til Vejloven, Privatvejsloven mv. Vi varetager derudover de driftsopgaver indenfor vejområdet, som er politisk vedtaget, og som sikrer en velfungerende infrastruktur i kommunen.

Du kommer bl.a. til at arbejde med:

  • Forskelligartede vejmyndighedsopgaver indenfor både private fællesveje og offentlige kommuneveje.
  • Godkendelse af udstykningssager og andre matrikulære sager.
  • Overkørselstilladelser.
  • Sparring om vejloven mv. med de øvrige medarbejdere i teamet og andre afdelinger i Teknik og Miljø.
  • Besvarelse af henvendelser fra borgere, erhvervsliv og politikere.
På lovstofdelen kommer du til at arbejde sammen med teamlederen, hvor I gennem et tæt samarbejde varetager ansvaret for de matrikulære- og vejadministrative sager i Vejmyndighed & Drift.

Så det sjove – nemlig dit nye team!
I teamet er vi 6 medarbejdere, både nye og mere erfarne kræfter, som alle hjælper hinanden i en travl hverdag. Vi vægter faglig sparring, samarbejde og et godt arbejdsmiljø højt. Teamet er en del af afdelingen Drift & Anlæg, som består af i alt 4 teams, Park & Vej og Fur Færgeri.

Drift & Anlæg er én af fire afdelinger i forvaltningen Teknik, Miljø & Udvikling. I forvaltningen har vi generelt en uhøjtidelig omgangstone og en flad organisationsstruktur. Der er stor tillid til medarbejderne som kommer til udtryk gennem frihed, ansvar og selvstændighed – herunder muligheden for ugentlige hjemmearbejdsdage mv. Det giver mulighed for at sætte sin viden i spil i dagligdagen og selv sætte sit præg på opgaverne og den daglige tilrettelæggelse.

Afdelingen har en stor spredning i faglighed og alder, og vi laver løsninger der bygger på hinandens forskelligheder og kompetencer, hvor vi ønsker at ”spille hinanden gode”. Netop derfor kan vi også udfordre hinanden fagligt. Det sociale fællesskab prioriteres højt i afdelingen, og derfor trives vi godt i hinandens selskab - alle oplever tryghed i hinandens selskab fagligt som socialt.

Det vi søger efter, er en der:
  • Har kendskab til vejlovgivningen og anvendelse heraf i praksis eller gennem sit uddannelsesforløb, så du kan skabe overblik og sammenhæng mellem de mange love der gælder for området.
  • Har en analytisk og helhedsorienteret tilgang til opgaveløsning.
  • Har stærke skriftlige og mundtlige kommunikationskompetencer.
  • Trives med at kommunikere med mange forskellige målgrupper. Du kan både skabe dialog med borgere og samarbejdspartnere og formidle love og rammer til forskellige interessenter.
  • Du er hjælpsom og trives i et samarbejdsmiljø, hvor vi arbejder sammen på tværs af faggrænser og sparrer med hinanden for at lykkes bedst muligt med opgaverne.
  • Du er god til at sætte dig ind i nye problemstillinger, hvor du ser løsninger og følger dem til dørs.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder for Vejmyndighed & Drift Sejer Jensen på telefon 99 15 63 55 eller pr mail på sbbj@skivekommune.dk (afholder ferie i ugerne 28-29-30).

Frist
Send os din ansøgning senest den 16. august 2023.
Vi forventer at holde samtaler mandag den 21. august 2023.
Forventet tiltrædelse hurtigst muligt og senest den 1. oktober 2023.

Du bliver ansat efter gældende overenskomst og principperne om lokal løndannelse med baggrund i dine kvalifikationer og relevant erfaring.

Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem

RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det RENT LIV.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skive Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skive Kommune, Rådhuspladsen 2, 7800 Skive

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2319&ERId=82648

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5852732

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet