BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du udbygge din faglighed indenfor skat, moms og regnskaber? Motiveres du af stor selvstændighed og fleksibel tilrettelæggelse af dine opgaver? Så er denne stilling et godt match.
Et job med mening, ansvar og afveksling
Du kommer til at arbejde på vores compliance-projekt, hvor du gennemgår selvstændig erhvervsdrivendes regnskab- og bogføringsmateriale for at sikre, at virksomhederne overholder og efterlever gældende lovgivning og retningslinjer.
På baggrund af resultaterne herfra, kan vi sige noget om den generelle regelefterlevelse på landsplan, herunder hvilke love der er vanskelige at forstå og indenfor hvilke kategorier, der er flest fejl.
En gang årligt får du tildelt dine egne sager. Det giver dig fleksibilitet til selvstændigt at prioritere og planlægge dit arbejde på både kort og lang sigt. På den måde får du selv mulighed for at vurdere, hvor afvekslende opgaverne skal være i forhold til tyngde, brancher, virksomhedsstørrelser, regelsæt, m.m. Ikke to sager vil være ens, da de oftest kræver fordybelse og er unikke på hver deres måde. Det vil udvikle dig fagligt, men også som sagsbehandler.
Du står selvstændigt for at indkalde og gennemgå bogførings- og regnskabsmateriale og kan se frem til et godt samarbejde med både revisorer og virksomheder om mange forskellige problemstillinger især indenfor moms- og skatteret.
Arbejdet indebærer en del dialog med virksomhedsejere og deres rådgivere, hvorfor det er vigtigt, at du, både skriftligt og mundtligt, kommunikerer tydeligt og imødekommende, så du efterlader et professionelt indtryk af Skattestyrelsen som en kompetent myndighed. Indimellem er vi på udgående besøg og kontroller som en naturlig del af vores arbejde.
Vi er en kontrolenhed, hvor faglighed og et stærkt samarbejde går hånd i hånd. Vi har både individuelle sagsporteføljer og samarbejder om at nå fælles målsætning og så hjælper vi hinanden med faglig sparring.
Vi er i det hele taget en fleksibel arbejdsplads, der tager hensyn til balancen mellem arbejds- og familieliv, da vi lægger vægt på, at alle trives i et job, der giver mening.
Hvad forventer vi af dig?
I Compliance-projektet får du brug for alle dine faglige kompetencer og eventuelle tidligere erfaringer. Og vi sørger selvfølgelig for en grundig og skræddersyet oplæring.
Vi tager først og fremmest udgangspunkt i, hvad du kommer med og hvor du er. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra revisionsbranchen, andre steder i den finansielle sektor eller måske en større virksomheds regnskabsfunktion, men det er absolut ikke et krav. Du kan ligeledes være nyuddannet, og fuld af energi og motivation til endnu mere læring.
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, fx. HD i Regnskab og Økonomistyring, Diplom i Skat, cand.merc.aud. eller lignende. Du vil også som finansbachelor eller professionsbachelor i Skat kunne komme i betragtning, hvis du har relevant joberfaring.
Du har en struktureret og metodisk indfaldsvinkel til opgaverne. Din arbejdsstil er kendetegnende ved at være både effektiv og kvalitetsbevidst, ligesom du bevarer overblikket, selvom informationsmængden kan være kompleks og omfattende.
Din nye arbejdsplads
Du tilrettelægger selv og har stor indflydelse på dit arbejde. Der er i høj grad plads til udfordringer og udviklingsmuligheder.
Hver gang du starter en sag, vil du opleve, at alt det nye og ukendte appellerer til din nysgerrighed. Noget vil være kendt og noget vil være nye problemstillinger og udfordringer. Undervejs folder sagerne sig ud og i takt hermed, udvikles din faglighed. Vi oplever, at det er dette – variationen mellem det kendte og det nye, frie rammer til at afprøve noget nyt – der medvirker til, at vi udvikles, trives og motiveres i det daglige.
Vi har fokus på vores værdier – faglighed, ansvar, samarbejde og udsyn – som er udtryk for, hvem vi er og hvordan vi forholder os til hinanden og verden omkring os.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis samt yderligere relevant materiale hurtigst muligt og senest fredag d. 22. september 2023 via linket ”Søg stillingen”.
Vi forventer at holde samtaler i uge 39 eller 41. Der kan indgå en case. Der kan evt. blive tale om yderligere samtaler med person- og logikanalyse i forbindelse med ansættelsesforløbet.
Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.
Forventet tiltrædelse er den 1. december 2023 eller efter aftale. Dit arbejdssted bliver Jægervej 2, Skive
Ønsker du yderligere oplysninger, er du meget velkommen til at kontakte funktionsleder Vivi Kjær på tlf. nr. 7237 4667.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Skive Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Skive, Jægervej 2, 7800 Skive
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171863&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5901902