Sektionsleder til samlet administrativ afdeling i Jobcenter Skive

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Jobcenter Skive søger en sektionsleder som er struktureret, serviceorienteret og kan være med til sikre et godt samarbejde mellem jobcentrets nye administrative afdeling Job & Administration og de øvrige afdelinger i jobcentret.

Job & Administration er en ny afdeling bestående af 15 administrative medarbejdere og dig. Vi har valgt at alle administrative medarbejdere i jobcentret skal samles i en afdeling. Beslutningen er truffet ud fra et ønske om at skabe et mere samlet jobcenter, og harmonisere administrative opgaver og ressourcer på tværs. Afdelingen er derfor på nuværende tidspunkt under opbygning, hvorfor du skal være med at samle de administrative ressourcer fra tre afdelinger til et samlet team, og sikre en god implementering og opgaveløsning.

Job & Administration servicerer de tre sektioner i jobcentret; Sygedagpenge, Job & Uddannelse og Job & Kompetence. Opgaverne i afdelingen spænder bredt og vedrører alt lige fra diverse administrative opgaver og opdatering af arbejdsgange til pasning af jobcentrets Information. Afdelingen er placeret på Rådhuset i Skive.

Det er vigtigt, at du som leder har øje for dine medarbejdere og har en anerkendende ledelsesstil gennem dialog og sparring. Som leder af afdelingen får du det overordnede ansvar for afdelingens opgaver, det ledelsesmæssige ansvar for 15 medarbejdere og det økonomiske ansvar for sektionens budget.

Som leder af afdelingen bliver din opgave også at understøtte medarbejdernes opgaveløsning, udvikling og trivsel. Det sker bl.a. via sparring, støtte og vejledning til medarbejderne.

Vi søger
Vi søger en engageret sektionsleder med erfaring fra en politisk styret organisation samt en person med kendskab til jobcentret.

Du skal have personligt og fagligt drive til at udvikle afdelingen og sikre en god drift. Som leder forventer vi, at du er god til at kommunikere og er i stand til at skabe tillid og sikre samarbejde om indsatsen med de øvrige afdelinger. Du skal være struktureret, kvalitetsbevidst og detaljeorienteret for at kunne sikre en ensartet tilgang i afdelingen.

Vi forventer, at du

  • har viden om jobcentret
  • har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, herunder gerne lederuddannelse eller interesse for ledelse
  • har et godt indblik i de økonomiske vilkår for afdelingens drift og styring
  • har viden om relevant lovgivning indenfor jobcentrets beskæftigelsesindsats
  • har evne til at arbejde ud fra en analytisk og metodisk tilgang
  • er god til at prioritere og holde fokus på kerneopgaven
  • har evne til at samarbejde på tværs
  • har erfaring med at delegere ansvar og opgaver til dine medarbejdere
  • har en anerkendende og uformel ledelsesstil og er vant til at inddrage medarbejderne
  • har øje for personalemæssige og kommunikative evner for dialog og sparring med dine medarbejdere
  • har fokus på motivation, trivsel og udvikling af den enkelte medarbejder og afdeling som helhed
  • har et positivt livssyn, godt humør og energi til gå forrest.

Som sektionsleder får du
  • stort ledelsesrum med plads til at sætte dit eget præg på området
  • reference til arbejdsmarkedschefen
  • plads i en velfungerende og uformel ledelsesgruppe i Arbejdsmarkedsafdelingen, der har stort fokus på samarbejde
  • kollegial sparring, udvikling og ledelse i samarbejde med arbejdsmarkedschefen, øvrige sektionsledere og konsulenter i Arbejdsmarkedsafdelingen.

Organisatorisk er Job & Administration en sektion i Arbejdsmarkedsafdelingen. De andre sektioner i Arbejdsmarkedsafdelingen er jobcentret (Sygedagpenge, Job & Uddannelse og Job & Kompetence), Borgerservice & Ydelse, Ungdommens Uddannelsesvejledning, Sprogcenter Skive, aktiveringsvirksomheden BOMI og Arbejdsmarkedsafdelingens sekretariat.

Du er velkommen til at kontakte arbejdsmarkedschef Dorthe Hamrum på mobil 20 64 16 21, hvis du har spørgsmål.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og principperne om lokal løndannelse.

Der er tale om en fuldtidsstilling.

Tiltrædelse den 1. august 2023.

Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest 16. juni 2023, kl. 8.00.

Ansættelsessamtale afholdes onsdag den 21. juni 2023.

Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem

RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det RENT LIV.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skive Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skive Kommune, Torvegade 10, 7800 Skive

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2319&ERId=82230

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5845266

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet