Salling Computer Service: Den næste udfordring

Foto: Privat. Torben foran butiksfacaden i Skive
Profilbillede
Mark Sinclair Fleeton

Der er tryk på hos Salling Computer Service i Skive og det passer den 51-årige daglige leder, Torben L. V. Pedersen, godt.
Det er i hans verden noget af det, der gør arbejdet spændende.

”Dagligdagen er aldrig ens – du ved ikke hvad der sker når næste kunde træder ind ad døren, eller hvad næste opkald på telefonen bringer.
Det handler hele tiden om den næste udfordring,” forklarer Torben L. V. Pedersen.

En typisk dag for Torben Pedersen starter mellem klokken fire og seks med at opdatere onlinebutikken.
Klokken otte er der typisk enten et kundebesøg eller et netværksmøde.
Klokken ti åbner butikken og indtil klokken slår fem går den så med telefoner, butiksarbejde, værkstedsarbejde og kundebetjening.

Men arbejdsdagen slutter ikke ved lukketid.
Så skal der transporteres reparationer til andre værksteder og der skal ske on-site reparationer ude hos kunderne, hans arbejdsdag kan sagtens løbe til klokken 22.

Men selvom arbejdsdagene kan være lange, så er Torben V. L. Pedersen glad for sit arbejde. Det passer ham godt med den store variation i arbejdsopgaver og arbejdsdagen.

”Det er afvekslende arbejde. Du ved aldrig, hvad dagen bringer. Og så er man tæt på alle sine kunder,” siger Torben.


Foto: Salling Computer Service // Reperation af iPhone 

Han er uddannet maskinarbejder, men har i mere end 20 år arbejdet med IT-service.
I 2012 startede han Salling Computer Service, som enkeltmandsvirksomhed, men det krævede en fusion og en omstrukturering før han nåede til, hvor han er i dag.

”I marts 2019 gik vi sammen med et firma i Viborg under navnet IT-mobilshoppen, men bibeholdt butiksnavnet i Skive. Slut oktober 2020 gik IT-mobilshoppen konkurs, hvorefter virksomheden opstod i sin nuværende form,” fortæller han.

Det går godt i IT-branchen i øjeblikket og Salling Computer Service har derudover et stærkt våben, der giver dem et lille forspring i forhold til konkurrenterne.

”I øjeblikket er vi nogle af de få, som kan levere PlayStation 5 og har dem i butikken,” siger Torben Pedersen.

Salling Computer Service er bygget på nogle helt klare værdier.
Man skal være ærlig overfor sine kunder og alle kunder er lige.
På den baggrund finder man frem til den bedst mulige måde at løse opgaverne på.


Foto: Salling Computer Service // Torben 

Fremtiden, som Salling Computer Service ser den, handler blandt om at genbruge IT ikke mindst med henblik på teknologiens indvirkning på vores klima.
Det giver nogle spændende muligheder for virksomheden, hvis man ellers kan få kunderne med på ideen.

Det giver selvfølgeligt mest mening, hvis man kan få de lidt større kunder ind på det spor.

”Vi håber, at Skive snart komme bedre med på den grønne bølge og begynder at købe mere genbrugs IT,” forklarer Pedersen.

Læs mere om Salling Computer Service her.

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Salling Computer Service // Torben L.V. Pedersen