Skive Kommune har lanceret en ny synlighedskampagne ved navn RENT LIV, der sætter fokus på samarbejde og sammenhold på Skiveegnen. Kampagnen viser iøjnefaldende billeder, herunder bare numser og folk på en græsmark samt ved det kommende byggeri, Spottet. Formålet er at fremme budskabet om Skiveegnens stærke fællesskaber og engagement i at skabe en grønnere fremtid.
RENT LIV fungerer som områdets brand og har tidligere været aktiveret gennem RENT LIV puljen, som nu er nedlagt. Selvom puljen ikke længere eksisterer, lever brandet videre med støtte fra aktører som Branding Skiveegnen og lokale eksperter.
Der har været en god dialog mellem kommunen, lokale eksperter og kommunikationen med borgerne, hvilket har resulteret i en lokal forankring af kampagnen. Billederne, der anvendes, fremviser rigtige mennesker fra Skiveegnen, hvilket styrker det lokale tilhørsforhold.
Kampagnen udrulles omfattende på forskellige platforme, såsom lokale busser, biograftavler, tog, pyloner, skilte, spots i radioen, digitalt og på tryk. Der fokuseres også på at nå de unge i Aarhus og Aalborg gennem sociale medier.
https://skive.dk/news/stabe-hr-og-kommunikation/vi-staar-sammen-om-rent-liv/