Har du interesse i regnskab, skat og moms for de selvstændig erhvervsdrivende?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Så skal du søge denne stilling hos Skattestyrelsen i Skive, hvor du kan kombinere dine erfaringer med økonomi og regnskab i en stilling, der kan målrettes efter din baggrund og dine karriereønsker.

Hos os i enheden ”Erhvervsvirksomheder I” får du en central rolle med at sikre korrekt skatteansættelse, når selvstændig erhvervsdrivende anmoder om genoptagelse af selvangivelser eller oplysningsskemaer for tidligere år. En sådan genoptagelse kan omfatte alt fra ændring af afskrivninger, ændring af virksomhedsskatteordningen til ændring af hele skatteansættelsen. Så du vil blive udfordret med forskelligartede og komplekse opgaver med både skat og moms.

Til daglig arbejder du selvstændigt med dine sager og løser opgaver i samarbejde med kollegaer i enheden og andre steder i landet, hvorfor arbejdet varierer mellem stor selvstændighed, faglig sparring og vidensdeling. Opgaverne løses udelukkende som skrivebordskontroller, så der er ikke udgående kontrolbesøg i virksomheder.

Du må gerne have
En god regnskabsmæssig forståelse, måske kombineret med skatte- eller momsfaglighed. Uddannelsesmæssigt kan der være mange tilgange til stillingen og vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse indenfor og gerne erfaring med regnskab, skat, moms, revision eller bogholderi.

Du kan være nyuddannet eller erfaren. Det er en fordel, hvis du har en skattemæssig baggrund som fx skatterevisor, professionsbachelor i skat, finans eller lignende. Du kan også have en uddannelse som revisor eller revisorassistent, HD-R, cand.merc.aud., cand.jur., finansøkonom eller tilsvarende.

Vi forventer at du

  • er nysgerrig, kan håndtere travlhed og arbejde selvstændigt
  • motiveres af komplekse og forskelligartede sager
  • kan prioritere, tænke i helheder og overskue store sagsmængder
  • udtrykker dig præcist i skrift og tale
  • trives i dialogen med de erhvervsdrivende og interne samarbejdspartnere
  • deler din viden og deltager i sparring.
Vi tilbyder

  • selvstændig planlægning af din arbejdsdag
  • kompetenceudvikling og relevant efteruddannelse
  • variation og udfordrende arbejdsopgaver
  • et arbejdsmiljø præget af høj trivsel, tillid og ansvarlighed
  • rammer der tager hensyn til både arbejds- og familieliv
  • kollegaer der samlet har en bred faglig viden og som er klar til at lære fra sig.
”Som en del af ordinære genoptagelser i Skive, kommer du fra starten til at indgå i et team af søde og kompetente kollegaer, der til enhver tid er klar til at hjælpe og svare på dine spørgsmål i de mangeartede og forskellige sagskomplekser, vi til dagligt løser.” udtaler Louise, der er fuldmægtig i enheden, og hun fortsætter: ”Vi er en stabil enhed med et stærkt fællesskab, som gør brug af det gode samarbejde vi har både internt i huset og på tværs af styrelsen. Jeg sætter stor pris på at være et sted, hvor der er plads til at være sig selv og rig mulighed for faglig udvikling samt at blive stærkere i det, jeg synes er spændende.”

Du får
Et job der giver mening, da vi løser en vigtig del af skatteforvaltningens primære opgaver, som er finansiering af det danske velfærdssamfund. Du bliver en del af en enhed med høj trivsel og du får 24 fagligt kompetente kollegaer i alderen 25 til 63 år. Vi har en uformel omgangstone og plads til et godt grin.

Vi dækker mange forskellige opgaver og er afhængige af hinandens kompetencer og samarbejdsvillighed, så derfor prioriterer vi også det sociale fællesskab, både på jobbet og i fritiden. Du bliver en del af en spændende og energisk arbejdsplads, hvor vi er fagligt stolte – og det med god grund. Vi er kvalitetsbevidste og udvikler os løbende fagligt.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer elektronisk via linket ”Søg stillingen”. Vi skal have din ansøgning senest mandag d. 14. august 2023, kl. 12.00.

Samtaler er planlagt til uge 33, hvor der kan indgå en case. Der kan evt. blive tale om at gennemføre en person- og logikanalyse i forbindelse med ansættelsesforløbet. Tiltrædelse er 1. oktober 2023 eller efter aftale.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os. I uge 30 kan du kontakte funktionsleder Ulla B. Thomassen på 7237 7622. I uge 31 og 32 kan du kontakte specialkonsulent Rikke Havtorn på 7237 9960.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Jægervej 2, 7800 Skive.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skive Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Skive, Jægervej 2, 7800 Skive

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170374&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880862

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet