BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Med baggrund og erfaring for regnskab, økonomi, og administration i en international virksomhed Vi søger en Finance Assistant til vores hovedkontor i Skive, hvor du vil få gode muligheder for faglig udvikling og alsidige opgaver inden for finansbogholderi, moms, afstemninger, debitor- og kreditorbogføring, indberetninger samt administrative opgaver, der naturligt er i en økonomiafdeling.
Du bliver en del af en dynamisk og forretningsorienteret økonomifunktion, der i dagligdagen fungerer som et shared service center for såvel moder- som datterselskaber.
Alsidige opgaver på tværs i økonomifunktionenDu får ansvaret for en bred palette af spændende opgaver på tværs i afdelingen. Dine primære opgaver bliver:
- Ansvarlig for bogføring af leverandørfakturaer, ind- og udbetalinger samt rejseafregninger for flere selskaber i koncernen
- Regnskabsmæssige opgaver i forbindelse med periode- og årsregnskaber
- Indberetning af moms og intrastat
- Udarbejdelse af likviditetsoversigter og bankafstemninger
- Udarbejdelse af diverse opgørelser og statistikker
- Diverse administrative opgaver, hvilket kan indbefatte opfølgnings- og controllingopgaver
- Deltage i diverse projekter og opgaver i afdelingen
Herudover vil du deltage i andre tværgående projekter med henblik på løbende optimering af procedurer, arbejdsgange og digitalisering i økonomifunktionen.
Opgaverne fordeler sig på flere selskaber, hvorfor du skal kunne begå dig på engelsk.
Bred og relevant uddannelse inden for økonomi og regnskab og med værktøjskassen i ordenFormentlig har du en bred og relevant administrativ uddannelse inden for økonomi og regnskab. Det vil være et plus, hvis du har erfaring fra en international virksomhed med udenlandske selskaber.
Vi forventer, du er en rutineret Microsoft Office bruger, og meget gerne har kendskab til AX 2012 eller andet ERP-system.
Fagligt dygtig teamspiller med sans for detaljer og kvalitetI denne stilling vægter vi faglig dygtighed, sans for detaljer, og at du kan arbejde selvstændigt og systematisk. Du er god til at bevare oveblikket og besidder gode, analytiske evner samt har styr på håndtering af fortrolighed omkring dine opgaver. Troværdighed, grundighed og faglig stolthed sikrer, at du altid leverer dit arbejde i høj kvalitet - også når deadlines er stramme.
Snitfladerne er mange både internt og eksternt. Vi prioriterer teamsamarbejdet højt, hvorfor vi søger en åben person med et godt humør og en positiv tilgang til andre mennesker, som kan understøtte og bidrage til det gode samarbejdsklima.
En plads på holdet i en succesfuld, international virksomhedDu bliver en del af 'Finance, Admin & IT' teamet og får reference til vores Finance Manager. Dine kommende kollegaer er stolte og engagerede, og som medarbejder hos Vikan vil du arbejde i en succesfuld, moderne virksomhed med en åben og uformel kommunikationsstruktur, en stærk virksomhedskultur og en klar vækststrategi. Vi tilbyder en team-orienteret arbejdsplads med et entusiastisk og imødekommende miljø i en meget flad organisation, hvor der er kort afstand fra de gode initiativer til beslutning og handling. Vi har et visionært fokus på digitaliseringsrejsen og din personlige og faglige udvikling prioriteres.
Send dit CVVi behandler ansøgninger løbende og besætter stillingen så snart vi har fundet den rette kandidat, så send gerne din ansøgning med det samme, hvis du er interesseret i stillingen. Vi samarbejder med HR navigator i rekrutteringsprocessen og har du spørgsmål eller ønsker du at høre nærmere, er du velkommen til at kontakte Partner Hans E. Fischer, HR navigator tlf. + 45 26857555 eller mail hef@hrnavigator.dk. Alle henvendelser behandles fortroligt.
Om VikanVikan udvikler, fremstiller og markedsfører professionelle rengøringsløsninger som hjælper til at gøre fødevareindustrien og andre hygiejnefølsomme miljøer renere og sikrere. Som førende inden for forskning og produktudvikling har Vikan gennem årtier sat standarden for effektive, holdbare rengøringsrekvisitter og avancerede ydelser. Et indgående kendskab til rengøringsstandarder, -metoder og -teknologier kombineret med en unik model for innovation sammen med kunderne betyder, at Vikan er den klart førende inden for hygiejniske rengøringsløsninger verden over.
Virksomheden er primært ejet af Vissing Fonden. Denne ejerstruktur har indflydelse på virksomhedens værdier og måde at drive forretning. Vissing Fonden støtter tre formål: Lægevidenskabelig og patientnær forskning på kræft- og diabetesområdet, forskning i bæredygtig energi og støtte af børn og unge med vanskelige livsvilkår gennem projekter og aktiviteter.
Vikan har eksisteret i 125 år med hovedsæde i Skive og er en global markedsleder i branchen, som servicerer over 90 lande med ca. 265 ansatte fordelt på 8 lande. Vikan er en finansiel solid virksomhed i en positiv udvikling. I 2022 realiserede Vikan en omsætning på 562 millioner kr. og et resultat før afskrivninger (EBITDA) på 109 millioner kr.
Integritet, Omhu, Nytænkning og Drive er virksomhedens kerneværdier. Læs mere om Vikan her www.vikan.com
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Skive Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Vikan A/S, Rævevej 1, 7800 Skive
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.vikan.com/dk/job-hos-vikan/?hr=show-job/153179&linkref=117384&locale=da_DK
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5857338