Har du kompetencer indenfor regnskab, skat og/eller moms for selvstændig erhvervsdrivende? Så er denne stilling hos Skattestyrelsen i Skive, Erhvervsvirksomheder 1 måske noget for dig.
Vi har brug for en ny kollega i en central rolle, til at styrke vores indsats med at sikre korrekt skatteansættelse, når selvstændig erhvervsdrivende anmoder om genoptagelse for tidligere år. En sådan genoptagelse kan omfatte alt fra ændring af afskrivninger, ændring af virksomhedsskatteordningen til ændring af hele skatteansættelsen. Så du bliver udfordret i forskelligartede og komplekse opgaver med både skat og moms.
Variationen i din dagligdag består også i, at du løser nogle opgaver på egen hånd, mens andre opgaver løses i samarbejde med dine kollegaer. Det kan være kolleger i enheden eller andre steder i landet, hvorfor arbejdet veksler mellem stor selvstændighed, faglig sparring og vidensdeling. Opgaverne løses udelukkende som skrivebordskontroller, så der er ikke udgående kontrolbesøg i virksomheder.
Du har regnskabsmæssig forståelse og indsigt i skat og moms
Uddannelsesmæssigt kan der være mange tilgange til stillingen – bare du har erfaring med regnskab, skat, moms, revision eller bogholderi.
Du har måske en relevant uddannelse, som fx professionsbachelor i skat, HD-R, skatterevisor, cand.merc.aud. eller cand.merc.jur. Det er en fordel, hvis du har relevant erhvervserfaring fx fra Skatteforvaltningen eller revisionsbranchen, men du kan også være nyuddannet.
Det allervigtigste er dog, at du er nysgerrig, kan håndtere travlhed i perioder, har lyst til at lære området at kende og er interesseret i at videreuddanne dig.
Vi forventer at du
- trives med komplekse og forskelligartede sager
- kan prioritere, tænke i helheder og overskue store sagsmængder
- udtrykker dig præcist i skrift og tale
- trives i dialogen med de erhvervsdrivende og interne samarbejdspartnere
- deler din viden med kolleger og deltager i sparring.
Vi insisterer på en arbejdskultur, hvor alle får en god opstart, personlig og faglig udvikling gennem god ledelse, tillid og godt kollegaskab. Vi tilbyder fleksibilitet og er optaget af, hvordan vi som kontor kan bidrage til Skattestyrelsens ambition om at være en af Danmarks bedste arbejdspladser.
Derudover:
- grundig onboarding med en mentor
- selvstændig planlægning af din arbejdsdag,
- kompetenceudvikling og relevant efteruddannelse
- et arbejdsmiljø præget af høj trivsel, tillid og ansvarlighed
- rammer der tager hensyn til både arbejds- og familieliv
- kollegaer der samlet har en bred faglig viden og som er klar til at lære fra sig.
Du får et job der giver mening
Vi løser en vigtig del af skatteforvaltningens primære opgave, som er finansiering af det danske velfærdssamfund. Du bliver en del af en enhed med høj trivsel og du får 22 fagligt kompetente kollegaer i alderen 25 til 65 år. Vi har en uformel omgangstone med plads til et godt grin.
Vi dækker mange forskellige opgaver og er afhængige af hinandens kompetencer og samarbejdsevner. Derfor prioriterer vi også det sociale fællesskab, både på jobbet og i fritiden. Du bliver en del af en spændende og energisk arbejdsplads, hvor vi er fagligt stolte – og det med god grund. Vi er kvalitetsbevidste og udvikler os løbende.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 11. august 2025.
Hvis du har spørgsmål, er du i uge 31 velkommen til at kontakte Overassistent Christina Kamstrup, telefon 7238 7684 og i uge 32 Specialkonsulent Mette Kirstine Andersen, telefon 7238 4736.
Samtalerne vil blive afholdt løbende. Der kan indgå en case, person- og logikanalyse i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Tiltrædelse 1. oktober 2025 eller efter aftale. Forud for ansættelsen indhentes referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er: Jægervej 2, 7800 Skive.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Skive Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Skive, Jægervej, 7800 Skive
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/2761b659-1879-49d4-bbd4-5584bdd5a1f2