”Vi er først tilfredse, når kunden er det!”

Foto: Ejerparret foran Brillehuset .
Profilbillede
dato

De 3 g'er: god betjening, gode briller, glade kunder.
Det er nøgleordene for, hvordan man ønsker at drive optikerforretning i Brillehuset. 

Redaktionens udsendte har været en tur forbi den kendte optiker på gågaden i Skive til en snak med parret Erling Grønbæk og Vibeke Juncker Høeg, der sammen driver BrilleHuset Skive.

Så snart man træder ind i butikken får man hurtigt en følelse af den hjertevarme stemning, Erling og Vibeke gør en dyd ud af, at deres kunder skal opleve.

Og der går da heller ikke længe før jeg får den teori bekræftet:
Telefonen ringer, og Vibeke tager den.
Undervejs i telefonsamtalen får jeg svært ved at høre, om det er familie, eller en kunde. 

Sådan opleves betjeningen i butikken også!

Vibeke og Erling siger samstemmende: “Kunderne gerne skal føle sig hjemme, når de kommer hos os.”


Foto: Brillehuset store udvalg 

Privatejet og uafhængige
Én af de ting der har været vigtige for Erling og Vibeke har været at bibeholde deres uafhængighed af store optiker-kæder, for hele tiden at gøre tingene på deres egen måde, og tilpasse deres butik og koncept til lige nøjagtigt det, der efterspørges lokalt i Skive.

Vi synes, det er en kæmpe fordel, at vi 100 procent bestemmer, hvilket sortiment vi har på hylderne.

Erling fremhæver deres samarbejde med Lindberg: 

”Vi synes Lindberg producerer nogle fantastiske stel i en sublim kvalitet og derfor har vi også besluttet at give dem rigtig meget plads i butikken, hvilket betyder, at vi kan tilbyde byens klart største udvalg af de eftertragtede Lindberg stel.” 

Eget værksted i butikken
Bagerst i butikken har Erling og Vibeke deres eget værksted, hvilket også er et parameter som parret helt bevidst har valgt at skille sig ud på.

Det betyder dels, at leveringstiden hos Brillehuset er meget kort, men hvad endnu vigtigere er, at kunderne får sat nye glas i eget stel, uden at de skal undvære deres briller i dagevis. 

”Det kan vi oftest ordne i løbet af et par timer, og så er vi sikre på, at tingene er lavet ordentligt, når vores kunder forlader butikken," siger Erling med et glimt i øjet. 


Foto: Her får kunderne undersøgt deres syn

Kontant-rabat og rentefri kredit

I vores samtale kommer Erling og Vibeke også ind på nogle finansieringsløsninger som de oplever at deres kunder er glade for.

"Vi tilbyder blandt andet vores kunder rentefri kredit i op til 36 måneder – og uden udbetaling."

Herudover tilbyder vi faktisk også en kontant-rabat på 5 procent ved forudbetaling med enten dankort eller kontanter. 

Brillehuset servicerer familier over tre generationer 
Samtalen falder helt naturligt tilbage på, hvor vigtigt det er for Erling og Vibeke at levere en ekstraordinær service til deres kunder, for der er ingen tvivl om, at det er det, der fylder allermest hos dem.

”Noget af det, vi er allermest stolte af, og som viser, at vi er lykkedes med det, vi allerhelst vil er, at vi har mange familier som kommer nu, som tredje generation, helt fra bedsteforældre til børnebørn."

Vibeke forklarer, at det jo nærmest føles som om, at hun og husbonden kender hele familien. 

Den hyggelige og åbenhjertige snak hos Erling og Vibeke lakker mod enden, og da redaktionens udsendte forlader butikken, er det med en klar og tydelig oplevelse af, at Skive har en unik, ultralokal brillebutik, som virkelig ynder at give skibonitterne den allerbedste service. 

Følg Brillehuset på deres Facebookside eller se mere på deres hjemmeside. 

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Brillehuset // Erling Grønbæk og Vibeke Juncker Høeg