Økonomichef

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Fjero udvikler og producerer standard og kundetilpassede hydraulistiske cylindere af høj kvalitet til en række tunge og krævende industrier. Virksomheden har mange års erfaring med leverancer til f.eks. minedrift, vandkraft, tung mobiltransport, truckproducenter, vindmøller, olie og gas (offshore / onshore), marine og subsea. Fjeros største kundesegment har de seneste år været inden for marine, olie, gas samt vindindustrien, og Norge er virksomhedens største eksportmarked. Derudover har Fjero en række store danske kunder og leverer også til europæiske kunder i både Polen, Tyskland og Irland.

Virksomheden har rødder tilbage til 1935 og har sidenhen udviklet sig til i dag at være en velkonsolideret virksomhed bestående af 65 engagerede medarbejdere med stort teknisk know-how. Fjero er i dag specialister inden for produktion af hydraulistiske cylindere, og til at drive virksomhedens fremadrettede udvikling og vækst, søges der nu en Økonomichef. 

Bliv anker i strategiprocessen og driv udviklingen i en ambitiøs og vækstorienteret virksomhed

Brænder du for at udvikle økonomiske strategier og politikker, sikre eksekvering og bidrage til fundamentet for virksomhedens finansielle sundhed på lang sigt? I denne rolle får du muligheden for at arbejde i krydsfeltet mellem det operative og strategiske niveau i en ambitiøs og udviklingsorienteret virksomhed, som ser ind i en vækstrejse. Som økonomichef bliver du en del af den øverste ledergruppe, og du får en rolle med en bred kontaktflade på tværs af hele organisationen. Du bliver en vigtig sparringspartner for både bestyrelse og ledergruppen, da du bidrager med analyser af økonomiske nøgletal med henblik på at understøtte beslutningsprocesserne i forretningen. Du får en unik mulighed for at sætte dit aftryk på den fremadrettede udvikling i en forandringsparat virksomhed med en ambitiøs kultur, hvor der ikke er langt fra tanke til handling.

Med reference til virksomhedens CEO, varetager du bl.a. følgende ansvarsområder og opgaver:

  • Ledelsesansvarlig for virksomhedens økonomiafdeling bestående af to medarbejdere
  • Videreudvikling og opbygning af solide rapporteringsværktøjer til ledergruppen og bestyrelsen
  • Ansvarlig for udbygning og udarbejdelse af månedsrapportering, rullende budgetter samt likviditetsstyring
  • Ansvarlig for videreudvikling af virksomhedens IT-funktion og systemer med fokus på Business Central 365
  • Overordnet IT- og HR-ansvarlig, hvor du bliver bindeled mellem virksomhedens IT-partner og organisationen
  • Budgetansvarlig og økonomistyring – herunder måling og opfølgning på fremdrift samt sikre kontinuerlig fokus på efterkalkulationer

For at få succes i jobbet kræver det, at du har et par års erfaring fra en lignende stilling, hvor du har fået god erfaring med strategiarbejde, analyser og rapportering af nøgletal samt videreudvikling af systemer og IT. Det er et krav, at du har erfaring fra en produktionsvirksomhed, og dermed har en solid forståelse for mekanismerne og processerne i et produktions-setup. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en projektorganisation eller en ordrerproducerende virksomhed, og derigennem har fået erfaring med udarbejdelse af projektregnskab. Du har en relevant videregående uddannelse inden for økonomi. Da du bliver IT-ansvarlig i virksomheden, er det afgørende, at du agerer hjemmevant i IT-systemer og har god erfaring med ERP-systemer, gerne Business Central 365 eller Navision.

Du er bosat i hensigtsmæssig kørselsafstand til virksomheden i Skive, dog max 45 minutters kørsel.

Som person besidder du en stærk talforståelse, og du er detaljeorienteret og kvalitetsbevidst. Du har en solid forretningsforståelse og en stærk analytisk sans, og du trives i at arbejde på tværs af det operationelle og taktiske niveau. Du er en udadvendt og imødekommende leder, og dine solide kommunikative evner gør, at du succesfuldt samarbejder med interessenter på tværs af organisation. Sidst men ikke mindst, er du udviklings- og handlingsorienteret, hvilket gør dig i stand til at træffe beslutninger og sikre eksekvering for derigennem bidrage til at videreudvikle forretningen.

Er du den økonomichef til Fjero i Skive? Så skynd dig at uploade din ansøgning og dit CV. For yderligere information om stillingen kan henvendelse rettes til Direktør fra Sensu A/S, John Tveit på tlf.: + 45 20 77 43 33.

Der gøres opmærksom på, at vi ikke arbejder med ansøgningsfrister, da ansøgningerne behandles løbende.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skive Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

SENSU A/S, Gøteborgvej, 9200 Aalborg SV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6000341

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook