Har du interesse i regnskab, skat og moms for selvstændig erhvervsdrivende?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Så skal du søge denne stilling hos Skattestyrelsen i Skive, Erhvervsvirksomheder 1, hvor din erfaring med økonomi og regnskab kan kombineres i en stilling, der kan målrettes din baggrund og dine karriereønsker.

Vi har brug for en ny kollega i en central rolle, til at styrke vores indsats med at sikre korrekt skatteansættelse, når selvstændig erhvervsdrivende anmoder om genoptagelse for tidligere år. En sådan genoptagelse kan omfatte alt fra ændring af afskrivninger, ændring af virksomhedsskatteordningen til ændring af hele skatteansættelsen. Så du bliver udfordret i forskelligartede og komplekse opgaver med både skat og moms.

Variationen i din dagligdag består også i, at du løser nogle opgaver på egen hånd, mens andre opgaver løses i samarbejde med dine kollegaer. Det kan være kolleger i enheden eller andre steder i landet, hvorfor arbejdet veksler mellem stor selvstændighed, faglig sparring og vidensdeling. Opgaverne løses udelukkende som skrivebordskontroller, så der er ikke udgående kontrolbesøg i virksomheder.

Du har regnskabsmæssig forståelse og indsigt i skat og moms
Uddannelsesmæssigt kan der være mange tilgange til stillingen og vi forestiller os, at du har erfaring med regnskab, skat, moms, revision eller bogholderi.

Du har måske en relevant uddannelse, som fx professionsbachelor i skat, HD-R, skatterevisor, cand.merc.aud. eller cand.merc.jur. Det er en fordel, hvis du har relevant erhvervserfaring fx fra Skatteforvaltningen eller revisionsbranchen, men du kan også være nyuddannet.

Det allervigtigste er dog, at du er nysgerrig, kan håndtere travlhed i perioder, har lyst til at lære området at kende og er interesseret i at videreuddanne dig.

Vi forventer, at du:

  • trives med komplekse og forskelligartede sager
  • kan prioritere, tænke i helheder og overskue store sagsmængder
  • udtrykker dig præcist i skrift og tale
  • trives i dialogen med de erhvervsdrivende og interne samarbejdspartnere
  • deler din viden med kolleger og deltager i sparring.
Vi har fokus på din faglighed og din trivsel
Vi insisterer på en arbejdskultur, hvor alle får en god opstart, personlig og faglig udvikling gennem god ledelse, tillid og godt kollegaskab. Vi tilbyder fleksibilitet og er optaget af, hvordan vi som kontor kan bidrage til Skattestyrelsens ambition om at være en af Danmarks bedste arbejdspladser.

Derudover:

  • grundig onboarding med en mentor
  • selvstændig planlægning af din arbejdsdag,
  • kompetenceudvikling og relevant efteruddannelse
  • et arbejdsmiljø præget af høj trivsel, tillid og ansvarlighed
  • rammer der tager hensyn til både arbejds- og familieliv
  • kollegaer der samlet har en bred faglig viden og som er klar til at lære fra sig.
”Som en del af ordinære genoptagelser i Skive, kommer du fra starten til at indgå i et team af søde og kompetente kollegaer, der til enhver tid er klar til at hjælpe og svare på dine spørgsmål i de mangeartede og forskellige sagskomplekser, vi til dagligt løser.” udtaler Louise, der er fuldmægtig i enheden, og hun fortsætter: ”Vi er en stabil enhed med et stærkt fællesskab, som gør brug af det gode samarbejde vi har både internt i huset og på tværs af styrelsen. Jeg sætter stor pris på at være et sted, hvor der er plads til at være sig selv og rig mulighed for faglig udvikling samt at blive stærkere i det, jeg synes er spændende.”

Du får et job der giver mening
Vi løser en vigtig del af skatteforvaltningens primære opgave, som er finansiering af det danske velfærdssamfund. Du bliver en del af en enhed med høj trivsel og du får 23 fagligt kompetente kollegaer i alderen 25 til 64 år. Vi har en uformel omgangstone med plads til et godt grin.

Vi dækker mange forskellige opgaver og er afhængige af hinandens kompetencer og samarbejdsevner. Derfor prioriterer vi også det sociale fællesskab, både på jobbet og i fritiden. Du bliver en del af en spændende og energisk arbejdsplads, hvor vi er fagligt stolte – og det med god grund. Vi er kvalitetsbevidste og udvikler os løbende.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer elektronisk via linket ”Søg stillingen”. Vi skal have din ansøgning senest mandag d. 5. februar 2024 kl. 12.00.

Samtaler er planlagt til uge 6 og 7, hvor der kan indgå en case. Der kan evt. blive tale om at gennemføre en person- og logikanalyse i forbindelse med ansættelsesforløbet. Tiltrædelse 1. april 2024 eller efter aftale.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Ulla B. Thomassen på telefon 7237 7622 eller Ulla.Thomassen@SKTST.DK.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Jægervej 2, 7800 Skive.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skive Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Skive, Jægervej, 7800 Skive

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5975697

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook