Faglig leder til Budget og Analyse i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi er i fuld gang med en organisationsændring, som skal være med til at understøtte og sætte retningen for den fremadrettede økonomistyring i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen i Skive Kommune. Vi leder derfor efter en dygtig og engageret faglig leder til Budget og Analyse i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, som vil stå i spidsen for at videreudvikle vores økonomistyring og sætte retningen for en endnu mere datadrevet styring i organisationen. Du vil få det faglige ansvar for Budgetgruppen og Analysegruppen.

Lederen for Budget og Analyse vil sammen med lederen for Regnskab indgå i et ledelsesteam med reference til sekretariatschefen. Sekretariatschefen har personaleansvaret for de to faglige ledere og for medarbejderne i Regnskab, Budget og Analyse.

Budget og Analyse foretager den overordnede økonomistyring af vores fagområder: Social, Sundhed & Psykiatri, Pleje & Omsorg og Arbejdsmarkedsområdet. Budget og Analyse understøtter sammen med Regnskab de enkelte fagområder, fagcheferne og direktøren.

Budget og Analyse har ansvaret for følgende områder

  • Tilrettelægge og koordinere økonomistyringen på en hensigtsmæssig måde.
  • Sikre en høj kvalitet og en stor sammenhæng af processerne for budgettering og budgetopfølgning.
  • Videreudvikling af styringsredskaber på økonomiområdet.
  • Udarbejdelse af ledelsesinformation, nøgletal og økonomiske analyser.
  • Udarbejdelse af drøftelses- og beslutningsoplæg til det politiske niveau og ledelsen.

Ambitionen for Budget og Analyse er, at det skal være proaktive funktioner, som har stor føling med områdernes tilstand og som med viden og værktøjer kan understøtte økonomistyringen inden for de forskellige fagområder.

Der er mange snitflader især mellem Regnskab og Budget, og vi ved, at vi er hinandens forudsætninger for at lykkes, når der f.eks. skal lægges budget eller aflægges regnskab. Det betyder, at du som faglig leder skal være parat til at tage et fælles ejerskab for opgaverne sammen med den øvrige ledelse.

Som faglig leder af Budget og Analyse, skal du stå i spidsen for at sikre, at der ud fra et økonomisk perspektiv gives det bedst mulige grundlag til den politiske og administrative ledelse for at træffe kvalificerede beslutninger. Du bliver dermed en vigtig sparringspartner for ledere, fagchefer og direktøren for Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen.

Dine kompetencer og kvalifikationer
  • Du omsætter de overordnede mål og strategier til daglige praksis i samarbejde med sekretariatschefen samt tilrettelægger opgaveløsningen, så den bedst muligt understøtter mål og strategier for forvaltningen.
  • Du trives både med klassisk budgetarbejde og videreudvikling af styringsredskaber samt udarbejdelse af oplæg og analyser.
  • Du leder den faglige opgaveløsning i fællesskab med medarbejderne.
  • Du evner at sætte den økonomiske faglighed ind i en strategisk, kommunalpolitisk ramme.
  • Du er med til at sætte og lede den strategiske retning for analyser og ledelsesinformation inden for økonomi, aktivitet og effekt.
  • Du indgår i den daglige drift og har en finger på pulsen i forhold til, hvad der rører sig på de forskellige områder.
  • Du bistår medarbejderne i løsningen af vanskelige eller komplekse opgaver.
  • Du sikrer en god balance mellem sikker drift og rum til udvikling.
  • Som faglig leder er du tillidsskabende, resultatorienteret og motiverende.
  • Du sætter en tydelig faglig retning, sparrer med medarbejderne og sikrer høj kvalitet i opgaveløsning og arbejdsgangsbeskrivelser.
  • Du er god til at skabe samarbejdsrelationer og til at understøtte det gode samarbejde og koordinere på tværs af forvaltningen.
  • Du uddrager essensen af komplekse informationer og formidler dem på en let forståelig måde til målgruppen.
  • Du er er en dygtig og troværdig kommunikator.
  • Du er opsøgende på nye digitale løsninger og muligheder.
  • Du holder dig ajour i forhold til kurser og uddannelse, der kan bruges til at dygtiggøre medarbejderne på deres fagområder.

Vi tilbyder
  • En unik mulighed for at være med til at sætte retning og indhold på den fremtidige økonomistyring i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen.
  • En arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, et højt fagligt niveau men samtidig også en afslappet og humoristisk omgangstone.
  • Selvstændighed i opgaveløsningen, masser af udfordringer og mulighed for at være med til at præge indholdet af jobbet og udviklingen på økonomiområdet.
  • En central placering med stor kontaktflade til hele organisationen, herunder ledere, fagchefer og centraløkonomi.
  • Dygtige og engagerede økonomimedarbejdere og en ledergruppe, hvor vi vil hinanden og den fælles opgave.

Løn m.v.
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Sekretariatschefen for Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, Charlotte Ben Mabrouk, telefon 22 49 81 96.

Ansøgningsfrist
14. april 2024 kl. 12.00.

Udvælgelse af ansøgere vil ske efterfølgende, og vi forventer at afholde samtaler den 25. april 2024.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem

RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det RENT LIV.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skive Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

SAS - Sekretariat og økonomi, Torvegade, 7800 Skive

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6004806

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet