Demenskoordinator til Udvikling & Administration

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at styrke kvaliteten i det samlede tilbud til borgere med demens, deres pårørende og dine kollegaer på plejecentrene og i hjemmeplejen i Pleje & Omsorg?

Udvikling & Administration, der er en del af Pleje & Omsorg, søger en demenskoordinator, der kan indgå i demensteamet, som består af i alt to medarbejdere. Stillingen er på 32 timer eller efter nærmere aftale

Demensteamets opgaver
Sammen med din kollega i demensteamet vil du få ansvaret for at understøtte, servicere og skabe udvikling på demensområdet i Pleje & Omsorg.
Overordnet handler det om at medvirke til den fortsatte det fortsatte arbejde med den demenshandlingsplan og at understøtte det videre arbejde med personcentreret omsorg.

Som demenskoordinator vil du få kontakt og samarbejde med borgere med demens og deres pårørende. Dine opgaver vil f.eks. være at:

  • deltage i Café Solstrejf, der er en informations- og samværscafé for personer med hukommelsesproblemer og deres pårørende
  • facilitere pårørendegrupper for ældre ægtefæller, yngre ægtefæller og børn/unge.
    Du skal derfor påregne aftenarbejde 2 gange om måneden i 8-9 måneder om året
  • besøge borgere med demens og vejlede dem og deres pårørende
  • bevilge GPS og lave opfølgning på dette

Du vil også få en central rolle overfor dine kollegaer og lederne i driften, hvor opgaverne handler om at udbrede viden om demens og styrke kvaliteten i vores tilbud, herunder at:
  • facilitere læringsgrupper og afholde beboerkonferencer, som er en del af personcentreret omsorg
  • stå til rådighed for sparring relateret til demensområdet
  • vejlede omkring magtanvendelse
  • deltage i relevante netværk og bidrage til samarbejdet f.eks. ældrepsykiatrisk team hukommelsesklinikken, demenskoordinatorer i andre kommuner og leverandører på området

Dine kvalifikationer
Du har en sundhedsfaglig eller pædagogisk uddannelse, og men vigtigst af alt har du en oprigtig interesse for demensområdet.

Opgaverne i demensteamet er mange, og som demenskoordinator vil du udover de daglige opgaver også blive inddraget i processer og projekter indenfor demensområdet. For at du og demensteamet lykkes med jeres opgaver er det vigtigt at du har følgende personlige kompetencer:
  • Du er i stand til at omsætte idéer til konkrete handlinger
  • Du er god til at kommunikere tydeligt – både overfor borgere, pårørende og kollegaer
  • Du kan veksle mellem praksisnært og overordnet strategisk arbejde
  • Du kan koordinere, formidle og lede relevante projekter og processer selvstændigt
  • Du er i stand til at planlægge og prioritere dine opgaver

Om Udvikling & Administration
Udvikling & Administration er en del af Pleje & Omsorg og hører til i nye lokaler i Skive Sundhedshus, hvor vi er 34 medarbejdere, som arbejder i teams indenfor fagområderne løn- og personale, økonomi, uddannelse, IT, sygeplejefaglig udvikling, hygiejne, demens, pårørendevejledning, kommunikation og projektledelse. Udvikling er et nøgleord hos os, og for at vi fortsat kan løse opgaverne på et højt fagligt niveau tilbyder vi kompetenceudvikling løbende. Gensidig fleksibilitet i forhold til arbejdstid og ferie samt en høj grad af selvstændighed i forhold til opgaveløsningen er centralt hos os. Vi har fokus på både det fysiske og det psykiske arbejdsmiljø, og vi arbejder kontinuerligt sammen om at skabe den bedst mulige arbejdsplads.

I Skive Kommune har vi fokus på udvikling, trivsel og ordentlighed
Vi arbejder ud fra værdierne trivsel, udvikling og ordentlighed – det betyder blandt andet at vi har værdibaseret ledelse og en lav magtdistance. Som ansat ved Skive Kommune er du en del af en sundhedsordning, der bl.a. omfatter fysioterapi, zoneterapi, coachingtilbud og mulighed for træning.
Derudover har vi en række aktive foreninger; personaleforeningen, kunstforeningen og sportsforeningen og en feriefond.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!

Vil du vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte sektionsleder Tue Linderoth på mail tuel@skivekommune.dk eller på telefon 22 22 06 91 fredag den 9. februar fra 10-12 eller demenskoordinator Katrine Eberhardt på telefon 24 87 42 93

Ansøgningsfrist
Tirsdag den 13.februar kl. 12.00

Samtaler forventes afholdt mandag den 19. februar 2024 i tidsrummet fra kl. 11 - 15

Ansættelse pr. 1. april 2024

Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem

RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det RENT LIV.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skive Kommune

-Virksomheden tilbyder:

(32-32 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Pleje & Omsorg, Resenvej, 7800 Skive

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5979947

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook