Vil du gøre en forskel som udviklings- og analysekonsulent?
Brænder du for at omsætte data til værdifulde indsigter, der kan handles på? Kan du jonglere med store datasæt og kondensere data i præcise konklusioner og beslutningsoplæg i et letforståelige sprog? Har du lyst til at arbejde i en politisk styret organisation, hvor dine analyser er med til at sætte retningen for både drift og udvikling? Så har vi et spændende job til dig som udviklings- og analysekonsulent i Ledelsessekretariatet i Skive Kommunes Social- og Arbejdsmarkedsforvaltning.
Bliv en nøglespiller i vores datadrevne udvikling
Vi søger en kollega, der motiveres af at udvikle ledelsesinformation og lave dataanalyser, som gør en reel forskel. Du får en central rolle i vores rejse mod at blive en endnu mere datadrevet organisation, hvor data bruges til at skabe indsigt og kvalificere beslutninger – både i driften, i ledelsen og på det politiske niveau.
Som udviklings- og analysekonsulent bliver du en del af et fagligt stærkt team og kommer til at understøtte både det politiske niveau, chefer, ledere og organisationen som helhed. I samarbejde med lederne og det øvrige konsulentteam i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, kommer du til at arbejde med at identificere behov for dataindsigter og omsætte dem til konkrete analyser og ledelsesinformation, der giver mening og skaber værdi. Det kræver, at du både er i stand til at behandle og analysere data samt at kunne formidle dine resultater klart og præcist – uanset om modtageren er sagsbehandler, leder eller direktør.
Opgaverne i stillingen vil primært være i relation til arbejdsmarkedsområdet, men du vil komme til at bidrage til tværgående dataprojekter, der omhandler udvikling, implementering og drift af ledelsesinformation i på tværs af Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen og Skive Kommune.
Er du drevet af data og brænder for at skabe ledelsesinformation?
Vi leder efter en kollega, der brænder for at arbejde med data, analyser og ledelsesinformation. Du skal kunne lide at fordybe dig i datasæt og samtidig finde glæde i at omsætte dem til overskuelige og relevante indsigter for ledere og beslutningstagere.
Du har en relevant uddannelsesbaggrund og en god forståelse for arbejdet i en politisk styret organisation. Vi forestiller os desuden, at du kan sætte flueben ved flere af følgende punkter
- Du har kendskab til og gerne erfaring med arbejdsmarkedsområdet.
- Du har arbejdet med KMD Insight (BI) eller et lignende rapporteringsværktøj.
- Du er god til at arbejde med større mængder data, skabe overblik, finde mønstre og formidle resultaterne klart.
- Du er proaktiv og god til at identificere behov og foreslå løsninger.
- Du kan gøre komplekse data forståelige for forskellige målgrupper.
- Du arbejder selvstændigt, systematisk og har sans for detaljer.
- Du forstår brugernes behov og omsætter ideer til konkrete løsninger.
- Du kan udarbejde skarpe beslutningsoplæg og dagsordenspunkter.
Vi tilbyder
- En dagligdag med fuld fart og en stejl læringskurve, et spændende, udfordrende og udviklende job i en hverdag præget af en uformel omgangstone og højt humør.
- Et afvekslende og selvstændigt job med dygtige og engagerede kolleger i en organisation, der er stor nok til, at vi på nogle områder kan gå forrest, men samtidig så lille, at der hverken er langt til politikere eller borgere.
- Et stærkt fagligt miljø, hvor fællesnævneren er, at vi er sat i verden for at skabe værdi, og hvor videndeling, samarbejde og en løsningsorienteret tilgang til opgaverne er en naturlig del af hverdagen.
- Muligheden for at arbejde med - og sætte dit præg på - et spændende område i rivende udvikling.
Om Social og Arbejdsmarkedsforvaltningens Ledelsessekretariatet
Ledelsessekretariatet består af 23 engagerede medarbejdere med et højt fagligt niveau. Her finder du blandt andet udviklingskonsulenter, økonomikonsulenter og sekretariatsmedarbejdere. Vi løser en bred vifte af opgaver inden for politisk betjening, ledelsesstøtte og udvikling på tværs af forvaltningen.
Som udviklings- og analysekonsulent i Ledelsessekretariat vil du komme til at understøtte både det politiske niveau, chefer, ledelse og organisation. Opgaverne i stillingen vil primært være i relation til arbejdsmarkedsområdet.
Ansættelsesvilkår
- Tiltrædelse 1. august 2025
- Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for Ny Løn
- Arbejdssted: Skive Rådhus, Torvegade 10, 7800 Skive
- Reference: Sekretariatschef Charlotte Ben Mabrouk
På skive.dk/ansat kan du læse om kommunens personalepolitik med mere
Yderligere information
Er du interesseret i at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Charlotte Ben Mabrouk på telefon 22 49 81 96.
Ansøgningsfrist
15. juni 2025.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag den 20. juni 2025.
Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem
RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det RENT LIV.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Skive Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
SAS - Sekretariat og økonomi, Torvegade, 7800 Skive
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-06-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/df981524-ef3d-4c6e-a034-b7458f684b89