Bliv udbudskonsulent i Skive Kommune og form fremtidens IT-indkøb

dato

Bliv vores nye udbudskonsulent og vær med til at forme Skive Kommunes fremtidige IT-indkøb i et innovativt og samarbejdende miljø.

Vil du bringe både faglighed og relationelle kompetencer i spil og gøre en reel forskel for Skive Kommune?
Vil du være med til at sikre professionelt og strategisk indkøb af it-løsninger i en kommune i udvikling? Har du erfaring og/eller interesse for offentlige indkøb og udbudsprocesser, interesse for it, og har du mod på at blive en betroet samarbejdspartner i en politisk ledet organisation, hvor relationer og kommunikation også er vigtige? Så er det måske dig, vi leder efter!

Vi søger en imødekommende, struktureret og samarbejdsstærk udbudskonsulent til en nyoprettet stilling i Skive Kommunes Indkøbsafdeling. Her bliver du en nøgleperson i it-indkøb og udbud på vegne af Kultur- og Familieforvaltningen og Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen.

Hvad får du ud af at arbejde hos os?

  • En nøgleposition: Du bliver en uundværlig del af vores IT-indkøb og udbud, hvor du får reel indflydelse på, hvordan vi skaffer de bedste IT-løsninger til vores forvaltninger.
  • Faglig udvikling: Du får rig mulighed for at dygtiggøre dig inden for IT-indkøb og udbudsret i en dynamisk organisation. Vi tilbyder et miljø, hvor du kan vokse og udvikle dine kompetencer.
  • Stærk kollegialt fællesskab: Du bliver en del af et team på 4 erfarne og stabile kollegaer i Indkøbsafdelingen. Vi værdsætter et godt arbejdsmiljø med plads til både faglig sparring og hyggelige stunder – både på kontoret i Skive og med mulighed for hjemmearbejde.
  • Netværk og sparring: Du får adgang til Jysk FællesIndkøb, et veletableret indkøbsfællesskab, hvor vi aktivt sparrer, udveksler erfaringer og gennemfører fælles udbud.

Hvad skal du lave?
Som vores nye udbudskonsulent får du en bred vifte af spændende opgaver, fx
  • rådgive og støtte forvaltningerne i planlægning og gennemførelse af indkøb/udbud af it-systemer og ydelser.
  • udarbejde udbudsmateriale i samarbejde med fagområderne.
  • styre og koordinere indkøbs-/udbudsprocesser fra behovsafdækning til kontrakt.
  • sikre overholdelse af udbudsretlige regler og kommunens Indkøbs- og udbudspolitik.
  • bidrage til den daglige kontraktstyring.
  • bidrage til udvikling af processer og værktøjer inden for strategisk indkøb.
  • dine første opgaver bliver at hjælpe med at danne et samlet overblik over it-systemer i de 2 forvaltninger, med dertilhørende plan for de fremtidige indkøb, samt at udarbejde procesplan for hvordan it-indkøb foretages.

Den udbudskonsulent vi ønsker os..
har interesse for it og kan navigere sikkert i udbudsregler og kontraktvilkår, og samtidig kan samarbejde og oversætte, så de 2 forvaltninger føler sig trygge i udbudsprocessen og efterfølgende.

For at lykkes i jobbet forventer vi, at du har følgende kompetencer
  • Du har erfaring med offentlige udbud – gerne af it-systemer – eller erfaring med anskaffelse af it-systemer og kontraktstyring af it-kontrakter (fra det private).
  • Du har kendskab til Udbudsloven og erfaring med udbud efter EU-regler - evt. kendskab til tildeling via SKI-rammeaftaler - eller er klar til at blive oplært i det.
  • Du har en relevant uddannelse (fx kontoruddannet, jurist, cand. merc. jur., eller lignende).

Derudover håber vi, at du kan genkende dig selv i disse kvaliteter
  • Du har stærke personlige og relationelle kompetencer – du lytter, skaber tillid og kommunikerer klart.
  • Du kan arbejde selvstændigt og struktureret, og har blik for både detaljer og helhed.
  • Du tør tage ansvar.
  • Du kan agere i en politisk ledet organisation.
  • Du er nysgerrig, god til at samarbejde og kommunikere med mange forskellige fagligheder.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt. Du bliver ansat efter gældende overenskomst og principperne om lokal løndannelse med baggrund i dine kvalifikationer og relevant erfaring.

Nysgerrig?
Du kan læse mere om hvordan vi arbejder med udbud og indkøb i Skive Kommunes Indkøbs- og udbudspolitik Indkøbs- og udbudspolitik

Hvis du er blevet nysgerrig på stillingen,
så kontakt indkøbschef Laila Graugaard Jensen på telefon 99 15 55 95.

Ansøgningsfrist
Hvis jobbet er lige dig, så send os din ansøgning senest søndag den 17. august 2025, hvor du beskriver, hvordan du vil byde ind på de opgaver, vi har beskrevet.

Vi forventer at holde samtaler torsdag den 21. august 2025 og ønsker, at du tiltræder snarest muligt.

Er du klar til at tage ansvar for professionelle og værdiskabende indkøb og udbud i en kommune med ambitioner? Så glæder vi os til at høre fra dig!

Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem

RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det RENT LIV.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skive Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Indkøb, Rådhuspladsen, 7800 Skive

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/1a9c215c-f86f-4105-ae5d-4017f58460a2

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook