Har du mod på et fantastisk nyt og spændende arbejde med mange forskelligartede opgaver indenfor bygningsområdet? Vil du arbejde på en fremragende arbejdsplads med gode kollegaer, højt til loftet – også i bogstavelig forstand - og med mulighed for flextidsordning og hjemmearbejde? – Så skal du læse videre, da vores job kunne være noget for dig.
I Skive Kommune søger vi endnu en super engageret bygningsperson til vores team Kommunale Bygninger. Vi mangler den person som elsker bygninger og som også mener, at arbejdet inden for det kommunale bygningsområde er det ypperste man overhovedet kan forestille sig.
Udover at kunne være vores nye kollega, hvem er du så?
Du har formentligt en uddannelse som arkitekt med STOR byggeteknisk viden eller bygningskonstruktør der har taget en uddannelse indenfor bæredygtighed. Du skal være fuld af gåpåmod, da der er udsigt til forskelligartede hverdage, hvor dagene sjældent er ens. Det er dog en forudsætning, at du har kørekort og være i stand til at løse egne opgaver for at kunne varetage jobbet.
Hvem er vi og hvad laver vi?
Teamet Kommunale Bygninger er ansvarlige for de kommunale bygninger i Skive Kommune. Her står vi for planlægning og styring af udvendigt vedligehold - det indvendige tager den enkelte institution sig hovedsageligt selv af.
Derudover fungerer vi som projektledere eller bygherrerepræsentant på anlægsopgaver i forbindelse med om-, ny og tilbygninger på de kommunale bygninger.
I teamet er vi pt. 5 fuldtidsansatte, heraf en teamleder, alle med mange års erfaring. Vi hjælper alle hinanden i en travl hverdag. Vi vægter faglig sparring, samarbejde og et godt socialt arbejdsmiljø højt.
Teamet er en del af afdelingen Drift & Anlæg, som består af i alt 3 teams der har til huse på rådhuset, samt enhederne Park & Vej og Fursund Færgeri.
Drift & Anlæg er en afdeling i Forvaltningen for Teknik, Miljø & Udvikling. I forvaltningen har vi generelt en uhøjtidelig omgangstone og en flad organisationsstruktur.
Der udvises stor tillid til medarbejderne som kommer til udtryk gennem frihed, ansvar og selvstændighed – herunder muligheden for én ugentlig hjemmearbejdsdag og flexordning - dette giver mulighed for at sætte sin viden i spil i dagligdagen og ikke mindst, selv at kunne sætte sit præg på opgaverne og den daglige tilrettelæggelse.
Afdelingen har en stor spredning i faglighed og alder. Vi har derfor mulighed for at lave løsninger der bygger på hinandens forskelligheder og kompetencer, hvor vi alle ønsker den bedst mulige løsning. Netop derfor kan vi også udfordre hinanden fagligt. Det sociale fællesskab vægtes højt i både teamet og afdelingen, hvorfor vi trives godt i hinandens selskab – alle oplever tryghed i hinandens selskab fagligt som socialt.
Hvad du skal forvente at lave
- Bygningssyn på de kommunale bygninger du får i din ejendomsportefølje, herefter udarbejdelse af udbud på vedligeholdelsesopgaverne, igangsætning og opfølgning derpå.
- Udarbejdelse af udbud og tilsyn på mindre anlægsprojekter.
- Fungere som bygherrerådgiver/projektleder i forbindelse med større anlægsprojekter på de kommunale bygninger. Herunder styring af budget og økonomi på opgaverne.
- Indgåelse af kontrakter og samarbejde med eksterne rådgivere og entreprenører, samt kommunikere med institutionsleder, serviceleder og andre samarbejdspartnere både internt og eksternt.
- Udregne overslag til muligt kommende projekter og budgetter
Ingen kan alt, men vi håber at finde en person der
- er uddannet og har erfaring indenfor bæredygtigt byggeri og bæredygtige udbud, enten som bygningskonstruktør eller som arkitekt.
- er uddannet med stor viden omkring selektiv nedrivning og LCA
- har STOR byggeteknisk viden
- har god økonomisk forståelse
- er ansvarsbevidst og kan arbejde struktureret
- kan arbejde selvstændigt såvel som i team
- er analytisk og har en helhedsorienteret tilgang til opgaveløsning
- er god til at sætte sig ind i nye problemstillinger, hvor du ser løsninger og følger dem til dørs
- er hjælpsom og trives i et miljø, hvor vi arbejder sammen på tværs af faggrænser
- arbejder i Revit og/eller AutoCad
- har erfaring med FM-systemet DBD
Hvis du har spørgsmål
til stillingen, er du velkommen til at kontakte
- Teamleder i Kommunale Bygninger, Henriette Toftgaard Tanderup på telefon 99 15 36 59 / mail heta@skivekommune.dk (Ferie uge 28-31)
- alternativt Martin Juul Hansen på telefon 99 15 61 76 / mail mjha@skivekommune.dk (Ferie uge 32-33)
Frist
Send os din ansøgning senest den 13. august 2025.
Samtaler vil blive afholdt fredag den 22. august 2025.
Forventet tiltrædelse den 1. oktober 2025, dog gerne tidligere.
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst og principperne om lokal løndannelse med baggrund i dine kvalifikationer og relevant erfaring.
Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem
RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det RENT LIV.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Skive Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Drift & Anlæg, Rådhuspladsen, 7800 Skive
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/2c2ec5ec-775c-4b58-ac3b-267666bd5007