I Teknik, Miljø & Udvikling arbejder vi målrettet for at skabe løsninger, der giver langvarig værdi, fremmer grøn udvikling og trivsel for mennesker, natur og erhvervsliv i Skive Kommune - hvor samarbejde og politisk forståelse går hånd i hånd.
Vi søger to skarpe og strukturerede AC-konsulenter, der trives i krydsfeltet mellem politik, administration og udvikling. I en hverdag, hvor dagsordener og beslutninger former fremtidens bæredygtige kommune, får du en nøglerolle i at sikre høj kvalitet i det politiske beslutningsgrundlag og smidig koordinering på tværs af forvaltningen.
Hos os får du både ansvar og indflydelse - samt en hverdag med mening, fagligt fællesskab og plads til smil.
Dine opgaver:
Du bliver en del af Sekretariatet i Teknik, Miljø & Udvikling, hvor vi arbejder med alt indenfor økonomi, support og udvikling, så forvaltningen kan lykkes med at understøtte en bæredygtig drift og udvikling i kommunen. Vi er en afdeling med høj faglighed, god energi og en uhøjtidelig omgangstone.
Stillingerne indebærer klassisk politisk-administrativ opgaveløsning på afdelingsniveau og for chefgruppen, tværgående koordineringsopgaver samt deltagelse i opgaveløsninger på erhvervs- og bosætningsområdet.
Vi har brug for dig til at..
- udarbejde dagsordener, notater og beslutningsoplæg til direktør, chefgruppe og politiske udvalg
- koordinere og drive tværgående opgaver som f.eks. studieture, beredskabsplaner, temamøder og fællesarrangementer
- administrere puljer og sikre dokumentation og fremdrift
- understøtte bosætningsinitiativer – f.eks. velkomstmøder, "busser hjem til jul", Klub 78XX m.m.
- give ledelsessparring og udføre PA-opgaver for teknisk direktør
- gribe diverse bolde og ad hoc-opgaver, der kræver opgaveløsning på tværs af forvaltningen, og få dem ført til dørs.
Den kollega vi ønsker os
Du har en relevant videregående uddannelse og gerne erfaring med politisk og/eller ledelsesmæssig betjening.
Vi lægger stor vægt på, at du er i stand til at arbejde selvstændigt og struktureret, drive opgaver fra start til slut samt prioritere opgaver i en dynamisk hverdag, hvor deadlines kan ændres med kort varsel.
Derudover forestiller vi os, at du:
- har blik for både detaljer og helheder – og en struktureret tilgang til dine opgaver
- kan formidle komplekse problemstillinger kort og klart – både skriftligt og mundtligt
- kan planlægge og afvikle events og processer selvstændigt
- trives i samarbejdet med andre og har let ved at opbygge relationer.
Noget for dig?
Lyder det som noget for dig? Så send din ansøgning, CV og eksamenspapirer til os senest tirsdag den 13. januar 2026.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte direktør Maibrit Lykkegaard på telefon 61 24 69 41 fra mandag den 5. januar 2026.
Du kan også læse mere om Skive Kommune på vores hjemmeside.
Ansættelsesvilkår og proces
- To faste stillinger med tiltrædelse 1. marts 2026 eller efter aftale.
- Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og principperne i NY LØN.
- Arbejdssted: Skive Kommune, Den blå diamant, Rådhuspladsen 2, 7800 Skive.
- Reference: sekretariatschef Lone Kudahl
Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 21. januar 2026.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem
RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det RENT LIV.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Skive Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Sekretariat og Økonomi, Teknik, Miljø & Udvikling, Rådhuspladsen, 7800 Skive
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/bb0e4ca0-d902-4fb1-a100-c61ab85abe01