Ambitiøst samarbejde i Skive skal tiltrække specialistarbejdskraft og styrke lokale virksomheder

Foto: Skive Kommune.
dato

Et ambitiøst samarbejde mellem Skive Kommune, Business Skive og Dansk Industri Midt Vest skal fremhæve lokale virksomheders potensialer og tiltrække specialistarbejdskraft til regionen.

Skive Kommune har lanceret et nyt initiativ til fordel for byens erhvervsliv i samarbejde med Dansk Industri Midt Vest. Projektet "Branding af Skiveegnen" er skabt for at styrke rekrutteringen og fastholdelsen af arbejdskraft ved at dele positive fortællinger fra de lokale virksomheder. Samarbejdet mødes hvert halve år for at debattere udviklingen i det lokale erhvervsliv.

Projektet starter officielt i efteråret 2025, og Skive Kommune har allokeret en million kroner til at booste indsatsen, hvoraf 600.000 kroner stammer fra den kommunale Vækstpulje. Over en toårig periode vil der blive distribueret mere end 100 erhvervsfortællinger i forskellige kommunikationsformater.

Borgmester Peder Christian Kirkegaard har fremhævet betydningen af samarbejdet for at tiltrække specialiseret arbejdskraft og skabe øget opmærksomhed på lokale virksomheder. Han understreger også succeshistorier som KIS Huset og det imponerende antal Gazellepris-modtagere som eksempler på Skiveegnens potentiale.

Peter Lynge Hjelm fra Dansk Industri Midt Vest og Formkon A/S støtter projektet fuldt ud. Han ser det som en vigtig komponent i at styrke regionens evne til at tiltrække og fastholde kompetent arbejdskraft. For at sikre, at projektet forløber efter forventning, vil Dansk Industri Midt Vest og Skive Kommune mødes igen om seks måneder til en opfølgning.

Denne langsigtede kommunikationsstrategi har til formål at fremhæve lokale virksomhedernes innovation og evner til virksomhedsoverlevelse, hvilket skal booste Skiveegnens appel som et attraktivt erhvervsområde.

https://skive.dk/news/temu-erhverv-udvikling/moede-med-di/

Kilde: Skive Kommune

Seneste på facebook